Pro zájemce
Výcvikový program biosyntetické psychoterapie (biosyntézy) v České republice garantuje PhDr. Barbora Janečková, PhD. Komplexní pětiletý psychoterapeutický výcvik má významné české i evropské akreditace. Absolventi si mohou zažádat o udělení ECP: Evropského certifikátu psychoterapeuta. Výcvik je veden profesionálními lektory z ČR i zahraničí.
Výběr do výcviku IX, který začne v roce 2022 je nyní otevřen. V případě zájmu se můžete přihlásit nyní. Uzávěrka přihlášek je 31.8.2021. Pohovory se zájemci budou vedeny průběžně a začnou od března 2021.
Podoba výcviku
Jedná se o komplexní akreditovaný vzdělávací program v psychoterapii. Výcvikový program biosyntetické psychoterapie se skládá ze sebezkušenostní části, která trvá 3 roky, a z navazující pokročilé dvouleté části zaměřené na terapeutickou praxi. Výcvikem vás provedou kromě zkušených terapeutů a terapeutek z ČR také nejlepší lektoři ze zahraniční.
Výcvik - 1. část
Důraz je kladen na kořeny a bázi v našem těle a na naše postoje k času, prostoru, energii a penězům. Hlavní učební témata a přetrvávající vzorce v těle, polarizační tendence v těle a vlastnosti pohybových impulzů.
II. Uzemnění
Kořenová čakra a páteř jako základy autonomie a rozdíl mezi rigidně fixovanými a labilně nezakotvenými charakterovými tendencemi. Hlavním tématem je porozumění pohybovým oblastem jako vzorcům vývojového posunu, výrazovým gestům a jejich afekto-motorickým schématům.
III. Zrození
Důraz je kladen na hara čakru a na pre- a perinatální aspekty zkušenosti, život v děloze, zrození a způsoby pomoci klientům s porodními a prenatálními traumaty. Zásady práce s dechovými vzorci, hyper- a hypoventilace. Charakterové principy: hraniční rozštěpení vyjádřené jako deformace polarity mezi kontrolou a uvolněním.
IV. Potřeby
Zdůraznění prvního roku našeho života, důraz na hrdelní čakru, tendence orální povahy, potřeby související se zdravím a vzorce závislosti. Vyučují se zásady biosyntézy týkající se základních prvků hmatu jako forem zdravé výživy.
V. Hranice
Důraz je kladen na energie čakry solar plexu a na emoce sympatiku - vztek a úzkost ve vztahu k vzorcům tvořivého pohybu konstruktivní agrese a konstruktivní sebeobrany nebo hledání bezpečí. Charakterové aspekty síly a jejich projev v masochismu nebo psychopatii.
VI. Energie
Důraz na centra sexuální energie a na vibrace rozkoše v těle, práce s bloky v oblasti pánve, zvládání zdravé lásky a sexuality a somatické základy pro práci se sexuálními problémy klientů.
VII. Vztahování
Srdce jako centrum milostného vztahu a vzorce spolupráce v partnerství (jako protiklad k symbiotické tajné dohodě nebo destruktivnímu střetávání). Ústřední zaměření spočívá na energetice paží jako kanálů pro vyjádření a kontakt. Charakterové aspekty hyperaktivity nebo přílišné pasivity ve vztahu.
VIII. Sebevyjádření
Je kladen důraz na hlas, hrdelní čakru a na sluch. Vzorce jasné komunikace v jazyce a její poruchy. Způsoby jak pomoci klientům, kteří jsou nadměrně racionální, a klientům, kteří obtížně nacházejí slova pro své zážitky.
IX. Čelení
Rozhled a vhled, oční kontakt a zrak včetně čakry třetího oka. Terapeutické zpracovávání očních bloků. Způsoby přeměny restriktivní obrazivosti v kreativní proces a způsoby zakotvení obrazivosti/fantazie v těle a v pohybu.
X. Přesah
Důraz na korunní čakru jako na bránu mezi vlastní existencí a transpersonálním. Témata blahodárné spirituality jako protikladu k pseudospirituálnímu úniku z těla. Postoj ke smrti. Intenzivní výuka pomocí práce se zdroji a kvalitami lidské podstaty.
XI. Trauma
základní koncepty a teorie
specifika práce s traumatem na úrovni těla
XII. Ukončování
Pokračování práce na předchozím tématu, studium poruch integračních funkcí korunní čakry v psychózách, traumatických stavech a hraničních podmínkách.
Oblast použití biosyntézy v soukromé praxi, na klinikách nebo v dalších oblastech jako je práce s dětmi nebo sociální oblast. Charakteristické aspekty procesu přeměny a rozloučení. Sklizeň a nový začátek.
Výcvik - 2. část
- představení programu, kolečko, přivítání
- analytické pojetí vývoje osobnosti, vazby, její poruchy a obranné mechanismy
- co by budoucí biosyntetický terapeut měl vědět z dynamické psychoterapie
II. Reflexe a role terapeuta
- reflexe toho, co mi dal výcvik, kde jsem a s čím sedím s klientem - na čem musím ještě pracovat
- moje silné stránky a co je ještě potřeba zpevnit
III. Kontrakt – proces a fáze terapie
- úvod do přenosu a protipřenosu, kontrakt a rekontrakt, speciální kontrakty, výjimečné kontrakty, začátek a konec terapie
- formy supervizní podpory
V. Epigenetika a neurovědy
- nejnovější poznatky z neurověd, epigenetiky a embryologie a jejich provázanost s biosyntetickou terapií
VI. Aspekty traumatu v kontextu terapeutického vztahu
- specifické aspekty přenosu a protipřenosu, zejména v kontextu traumatických zkušeností nejen klienta, ale i terapeuta
- rozlišení projekce, rezonance
VII. Psychoterapeutická praxe
- etika, kazuistiky, terapeutický příběh
VIII. Etika a práce s přesahovými tématy v terapii
- etika v psychoterapii
- péče o sama sebe
- práce s přesahem a její úskalí, spiritualita – zrání, různá pojetí spirituality, bypass
- práce s klienty s různými spirituálními zážitky
IX. Ukončování a integrace
- téma závěrečné práce
- ukončování terapeutického vztahu
- fáze role terapeuta - začínající terapeut
- role supervize v terapeutické práci
Akreditace výcviku
2018
akreditace České asociace pro psychoterapii (ČAP). Organizace, která v ČR zastřešuje kvalifikovaný výkon psychoterapie, vydala certifikát s platností na dalších sedm let.
2014
akreditace Evropské asociace pro psychoterapii (EAP) a zařazení mezi certifikované evropské psychoterapeutické vzdělávací institut (EAPTI – European Accredited Psychoterapy Training Institute)
2010
akreditace České psychiatrické společnosti, České asociace klinických psychologů a Institutu postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví pro oblast zdravotnictví v ČR
1998
biosyntetická psychoterapie v Bruselu uznána Evropskou psychoterapeutickou asociací (EAP) jako první vědecká metoda v oblasti somatické psychoterapie.
Podmínky pro přijetí do výcviku – jak se přihlásit
Podmínkou pro přijetí do výcviku je dokončené vysokoškolské vzdělání (minimálně Bc.), ideálně humanitního směru, a absolvování pre-workshopu Setkání s biosyntézou nebo Biosyntetická přípravka. V případě, že máte dokončeno vysokoškolské bakalářské vzdělání jiného než psychologického či psychiatrického zaměření, je potřeba absolvovat také Psychoterapeutické minimum, které vám po absolvování výcviku umožní věnovat se psychoterapeutické práci v souladu se standardy EAP.
Workshopy Psychoterapeutické minimum
Řekli o výcviku
Andrea Hanzlová – „Biosyntéza je pro mne směrem, který má strukturu, ale je také velmi otevřený a propojující. Oslovila mě tvořivost, hravost a víra v to, že v sobě jako lidé máme zdroje, ke kterým je stále dobré hledat cestu. Biosyntéza mi propojila roky praxe s teorií a dalším tělovým pohledem na potenciál léčení a seberozvoje. Systém toho směru je pro mne jakousi mapou, v které mohu neustále růst a být tvořivá.“
Stanislav Háša - „Moje předcházející výcviky byly velmi “hlavové”, analytické, založené na složitých teoriích. To mi vyhovovalo. A pak jsem v jedné životní etapě zjistil, že řadu věcí cítím ve svém těle, že tělesně reaguji na to, co se v mých vztazích děje a začal se více zajímat o “tělo”. A to mě přivedlo k biosyntéze, která má jak tu analyticko-teoretickou část, tak hlavně tu část “životní”, energetickou, tělesnou a tělovou. Začal jsem objevovat svojí tělesnost, učit se být v kontaktu s klientem, cítit pulzaci a energii. Stále se učím a stále jsem tím fascinován, jak skrze tělo je možné se dostat k tomu “duševnímu”. Je to pro mě nová a vyživující cesta.“
Martin Hofman - „Terapeutický výcvik v biosyntéze mi nejprve pomohl začít skutečně cítit své tělo, dech, pocity... Vnímat je jako zdroje informací a ukazatele energie. Obohatil mě řadou principů, které se týkají kontaktu s klientem, vytváření bezpečí a nejrůznějších aspektů terapeutického procesu. Pomohl mi propojit se s vlastní tvořivostí, důvěrou ve vnitřní a dostupné zdroje v lidech, ale i dodal spoustu důležitých informací a know-how pro práci s klienty. Biosyntézu vnímám nejen jako metodu psychoterapie, je hlubší, komplexnější, holistická… Je pro mě spíše filozofií života, zdraví a vitality. Vnímám ji jako jeden z největších darů, které jsem dostal.“
Markéta Charvátová - „Lidé, kteří mají s něčím výbornou zkušenost, často říkají ‚to musíš zažít!‘. Taky jsem to kdysi dávno zaslechla. O biosyntéze. Pro mě byl výcvik v biosyntéze velký zážitek a sebepoznání. Díky ní jsem začala sebe vnímat celistvěji. Bylo to jako bych se učila znovu dýchat, chodit, mluvit, hrát si, cítit a znát. Biosyntéza je kombinací barev, vůní a chutí poznání vlastního těla i duše. Poznala jsem mnoho zajímavých a inspirativních lidí. Daly by se o tom popsat stohy papírů. Víte, co bude lepší? Omluvte tu žoviálnost, ale to prostě musíte zažít!“
Ondřej Matějka - „Výcvik v biosyntéze jsem si moc užil: v první řadě dobře vyváženou kombinaci intenzivní sebezkušenosti ve skupině, nácviku terapeutických dovedností a seznamování se s teoretickým zázemím tohoto směru, ale i pestrobarevnou směs domácích a zahraničních lektorů, kteří nás tímto procesem provázeli. Muž si navíc ve (většinou) převážně ženské skupině může vychutnávat privilegovanou pozici (tentokrát) vzácnějšího rodu… Vřele doporučuju všem kolegům!“
Pro účastníky výcviku
Aktuálně probíhají šestý a sedmý běh základního výcviku a pátý běh navazujícího výcviku, které začaly v lednu 2019. Všechny probíhají pod vedením mezinárodních i českých lektorů.
Témata a termíny Výcvik V - část 2
2019 | Téma |
---|---|
8. - 11. 1. 2019 | REFLEXE A ROLE TERAPEUTA |
26. - 29. 3. 2019 | KONTRAKT, PROCES A FÁZE TERAPIE |
3. - 6. 5. 2019 | PŘENOS A PROTIPŘENOS |
17. - 20. 10. 2019 | ASPEKTY TRAUMATU V KONTEXTU TERAPEUTICKÉHO VZTAHU |
2020 | Téma |
13. - 16. 1. 2020 | TERAPEUTICKÁ PRAXE |
21. - 22. 4. 2020 17. - 19. 7. 2020, Vysočina | INTEGRACE |
Témata a termíny Výcvik VI - část 2
2021 | Téma |
---|---|
19. - 22. 1. 2021 | ASPEKTY TRAUMATU V KONTEXTU TERAPEUTICKÉHO VZTAHU |
17. - 19. 6. 2021 | ETIKA A PRÁCE S PŘESAHOVÝMI TÉMATY V TERAPII |
26. - 29. 8. 2021 | TERAPEUTICKÁ PRAXE |
21. - 24. 9. 2021, Vysočina | UKONČOVÁNÍ A INTEGRACE |
Témata a termíny Výcvik VII - část 1
2019 | Téma |
---|---|
13. - 16. 2. 2019 | FOUNDING |
1. - 6. 4. 2019 | GROUNDING |
12. - 17. 8. 2019 | CENTERING |
30. 10. - 2. 11. 2019 | HOLDING |
2020 | Téma |
3. - 8. 2. 2020 | BOUNDING |
16. - 19. 8. 2020 | CHARGING |
6. - 11. 12. 2020 | SOUNDING |
2021 | Téma |
4. - 7. 2. 2021 | FACING |
3. - 7. 5. 2021, Vysočina | CROWNING |
2. - 5. 9. 2021 | TRAUMA |
17. - 20. 11. 2021 | FORMING/SHAPING |
Témata a termíny Výcvik VIII - část 1
2021 | Téma |
---|---|
6. - 7. 1. 2021 24. - 26. 3. 2021 | KOŘENY |
20. - 25. 6. 2021 | UZEMNĚNÍ |
2. - 7. 8. 2021 | ZROZENÍ |
3. - 6. 11. 2021 | POTŘEBY |
Lektoři výcviku
Psychoterapeutický výcvik ČIB vedou zkušení certifikovaní lektoři biosyntetické psychoterapie z ČR i ze zahraničí.

Gil
Arad

Maria del Mar
Cegarra Cervantes

Martin
Hofman

Barbora
Janečková

Yvonna
Lucká

Ondřej
Matějka

Tati
Neves

Shuli
Sztern

Tom
Warnecke
Evropský certifikát ecp
ČIB je jako jeden ze dvou institutů v ČR akreditován Evropskou asociací pro psychoterapii (EAP) jako evropský psychoterapeutický vzdělávací institut (EAPTI – European Accredited Psychoterapy Training Institute). Každý EAPTI institut musí splňovat řadu náročných a zavazujících kritérií na úrovni výcviku, supervize a praxe jednotlivých účastníků. Vysoké standardy EAP umožňují absolventům výcviku biosyntetické psychoterapie požádat o udělení Evropského certifikátu o psychoterapii (ECP). Cílem zavedení ECP je vzájemné uznávání kvality absolventů, kteří projdou výcvikovým programem EAPTI, a to ve všech státech EU.
Další vzdělávání
ČIB nabízí svým absolventům v rámci profesního rozvoje možnosti dalšího vzdělávání v integrativní biosyntetické psychoterapii. Workshopy slouží k rozvinutí již nabytých znalostí a dovedností a jejich rozšíření o nové trendy a pohledy na terapeutickou práci v somatické psychoterapii.
Žiji a pracuji v Brně, ale konzultace nabízím i v Praze, kde bývám k dispozici pravidelně každý týden. Mými klienty jsou nejčastěji dospívající a dospělí. Rád pracuji s lidmi motivovanými k osobnímu růstu, rozvoji a sebezkušenosti.
V individuální práci se věnuji především tématům vědomého osobního růstu, propojení těla a mysli, psychospirituální zkušenosti, psychosomatice, ale také úzkostným a neurotickým potížím, traumatu a posttraumatu.
Lektorsky se věnuji seberozvojovým programům, vzdělávacím kurzům a také diagnostické a terapeutické práci se školními třídami. Odborně se zajímám a věnuji aplikaci metod a teorie biosyntézy do školství - práce s dětmi a dospívajícími.
Vzdělání | |
---|---|
2002 - 2008 | Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita, psychologie, |
2001 - 2003 | Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, pedagogika, |
Terapeutické výcviky, specializační kurzy, členství | |
---|---|
2011 - 2013 | supervizní terapeutický výcvik biosyntéza |
2008 - 2011 | základní terapeutický výcvik biosyntéza |
2008 - 2009 | Rodinné poradenství (Prev-centrum, o.s., Praha) |
2006 - | Základní krizová intervence (Remedium, o.s., Praha) |
Další kurzy např.: Ostrov rodiny I. (IPIPAPP), Taneční pohybová terapie, dramaterapie, psychodrama při práci se skupinami (Fokus Praha), Zvládání obtížných situací při spolupráci s klientem (Modrá linka), Focusing - tělesně zakotvené prožívání (Fokus Praha), WISC III, Baumtest, (IPPP ČR), Nekázeň ve školním prostředí (Mgr. Michaela Veselá), ad.
Profesní kariéra | |
---|---|
2012 - dosud | Katedra primární pedagogiky PdF MU, externí výuka. |
2011 - dosud | soukromá poradenská a terapeutická praxe, lektorská činnost (Flow-Effect). |
2009 - dosud | Základní škola Horácké nám. Brno, školní psycholog. |
2007 - dosud | Krizové centrum pro děti a mládež, Spondea, o.p.s., psycholog (krizová intervence, telefonická krizová intervence, sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi - asistované kontakty). |
2007 - 2012 | Tutor, s.r.o., lektor přípravných kurzů psychologie a andragogika. |
2007 - 2009 | Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti. Pedagogicko-psychologická poradna Brno, psycholog (psychologické poradenství, interaktivní preventivní a intervenční programy pro třídní kolektivy, vzdělávací a metodické programy pro učitele). |
2007 - 2009 | Katedra Speciální pedagogiky PdF MU, externí výuka - Projekt v etopedii, Intervence v etopedii. |
2004 - 2007 | Ratolest Brno, o.s., sociální pracovník (práce se znevýhodněnými dětmi a dospívajícími, přípravné zážitkové kurzy pro dobrovolníky). |
2001 - 2007 | Gymnázium Slovanské nám. Brno, projekt primární prevence, dramatická výchova (interaktivní programy pro třídy, vícedenní zážitkové programy se skupinami, adaptační pobyty). |
2002 - 2004 | Dětský domov Vranov u Brna, zastupující vychovatel. |
Kontakt
- tel.: 604 27 08 94
e-mail: martin.hofman@biosynteza.cz
www.flow-effect.cz
Místo působení - Brno, Praha

Klinická psycholožka a psychoterapeutka pracující převážně s dospělou klientelou. Je pro mě důležité, aby moji klienti našli své vnitřní zdroje k léčení sebetěžších zkušeností. A věřím, že každý člověk takové zdroje má. Zároveň je podporuji v tom, aby našli vlastní cestu k plnému životu, který bude dobrý nejen pro ně, ale i pro jejich okolí. Myslím, že nejdůležitější podmínkou změny v terapii je hluboký lidský kontakt.
Část své energie věnuji pro rozvoj biosyntetické psychoterapie a institutu, který tuto metodu učí.
Mou srdeční záležitostí je Sociální klinika, která je postavena na konceptu služby ze srdce pro ty, kteří se nachází v těžké situaci.
Vzdělání
- ECP – European Certificate of Psychotherapy
- Doktorské studium v oboru klinická psychologie
- Atestační zkouška z psychoterapie
- Atestační zkouška z klinické psychologie
- Univerzita Karlova, FF, jednooborová psychologie
Výcviky (některé absolvované výcviky a kurzy)
- PBSP (Pesso terapie)
- Biosyntéza
- SUR
- Krizová intervence
- Telefonická krizová intervence
- Práce s tělem v psychoterapii
- Imaginativní metody
- Relaxační metody
- Práce s rodinou
- Výcvik v psychologickém koučování
Současná profesní kariéra
- Český institut biosyntézy - zakladatelka, ředitelka, garant výcviku v biosyntetické psychoterapii
- Sociální klinika - zakladatelka, ředitelka
- Pod křídly - soukromá psychoterapeutická praxe
Pracovala jsem mimo jiné také
- Remedium - lektorka kurzů Telefonická krizová intervence, Krizová intervence a Komplexní krizová intervence
- Riaps - klinický psycholog – lůžkové oddělení, ambulance, linka důvěry
- QED Group a.s. - senior konzultant, (psychologické koučování, školení koučování, stress managment, AC/DC aj.)
Jsem členka České psychoterapeutické společnosti ČLS JEP, České asociace klinických psychologů AKP, České asociace pro psychoterapii ČAP, Českomoravské psychologické společnosti ČMPS, Evropské asociace psychoterapie EAP, jsem akreditovaný kouč ČAKO.
Místo působení - Praha, Nižbor

Jsem atestovaná psycholožka a psychoterapeutka s třicetiletou praxí. Ve své práci mimo jiné zúročuji svoji téměř desetiletou zkušenost práce v krizovém centru RIAPS, kde jsem působila v různých rolích. Ve své soukromé psychoterapeutické praxi se věnuji především klientům s problematikou traumatu a posttraumatu a klientům s atypickou problematikou. Ve své práci využívám především metodu PBSP a biosyntézu. PBSP též využívám pro práci s dlouhodobými uzavřenými skpinami. Jsem akreditovaný supervizor ČIS (Teaching Supervizor) od roku 1994. Nabízím individuální i týmovou supervizi. Jsem odborným garantem výukových programů v Českém institutu biosyntézy. Pořádám workshopy zaměřené např. na péči o pomáhající profese.
Některé absolvované výcviky:
- Psychoanalytický výcvik
- Rodinná terapie
- SUR
- Integrativní práce s tělem
- Biosyntéza
- PBSP
Jsem zakládajícím členem Českého institutu biosyntézy, jeho místopředsedou a senior trenérkou International Institut for Biosynthesis v Heidnu. Jsem členem supervizního EAP.
Místo působení - Praha

V rámci své soukromé praxe nabízím provázení a podporu při hledání orientace, porozumění a vlastních zdrojů v náročných situacích v osobním, partnerském i profesionálním životě. Jako individuální terapeut pracuji s dospělými a dospívajícími klienty. Vycházím z principů biosyntézy a psychoanalyticky orientované psychoterapie, využívám též prvků systému Pesso-Boyden (PBSP).
Vzdělání: | |
---|---|
1997-2012 | studia historie a sociologie |
Odborné terapeutické výcviky a kurzy: | |
---|---|
2016-dosud | Výcvik ve skupinové psychoanalytické psychoterapii (ČSPAP) |
2010-2016 | Komplexní psychoterapeutický výcvik v metodě biosyntéza (ČIB), supervize (Y. Lucká) |
2011-dosud | Sebezkušenost v individuální psychoanalytické psychoterapii, Teorie a technika individuální psychoanalytické psychoterapie (ČSPAP), supervize (V. Čermáková, J. Šikl) |
2009-2012 | Sebezkušenostní skupina PBSP (Y. Lucká + L. Kobrle); další teoretické PBSP semináře (A. Pesso) |
2007-2008 | Trauma i a II (Remedium) |
2007 | Krizová intervence (Remedium) |
2007-2013 | semináře a výcvikové programy zaměřené na práci s holotropním dýcháním a tématikou psychospirituální krize (M. Vančura, Y. Lucká) |
Praxe: | |
---|---|
2013-dosud | Soukromá terapeutická praxe (Pod křídly), individuální terapeut v Sociální klinice |
2010-dosud | překládání a tlumočení odborných psychoterapeutických textů, seminářů, výcviků |
2006-dosud | pedagog a vědecký pracovník na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy |
2009-2012 | vědecký pracovník na Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd ČR |
Členství v odborných společnostech: | |
---|---|
Česká asociace pro psychoterapii, Český institut biosyntézy, Česká společnost pro psychoanalytickou psychoterapii |
Jazyky: | |
---|---|
Angličtina, francouzština – obojí aktivně |

Present position:
International senior trainer in Biosynthesis
Director of the Israeli center for Biosynthesis
Practice as a biosynthesis therapist and supevisor
Founder of Systemic clinic.
Founder of Intherlog – on line systemic supervision
Work Experience
Management: | |
---|---|
2017-2018 | Director of the systemic clinic in integrative psychotherapy |
2005-2018 | Director of the Israeli center for Biosynthesis |
2000-2002 | Directing the faculty of Zen and Buddhist study in the "Medicine College" of complementary medicine |
Teaching: | |
2007-2018 | Teaching Biosynthesis in the Israeli training program and other europen institutes for Biosyntheis. |
1997-2002 | Leading groups of Zen meditation and self-awareness in "Medicine College" of complementary medicine. |
Education | |
2010-2018 | Advanced Study in complex systems, neuroscience, family constalation, |
2005-2017 | Continues educatin in the internationl institute of Biosynthesis |
2001-2003 | Advanced training in Biosynthesis |
1998-2001 | Basic training in Biosynthesis |
1993-2002 | Participant in the Kwan Um School of Zen Buddhism |
Contact
Even Yehuda, Israel
Phone: 972-52-2655929
E-mail: gilarad@gmail.com

M.A psychology, Health Specialist by the OPP (Portuguese Psychologists Charta), Biosynthesis Therapist, Senior International Trainer for Biosynthesis, Supervisor and Director for the CPSB (Centro de Psicoterapia Somática em Biossintese) for Spain and Portugal, Family Therapist, Naturopath, Specialized in Psicosomatics and Epigenetics.
Professional experience: | |
---|---|
1992 - up to date |
Clinical Psychologist Private Practice in Lisbon, CPSB – Centro de Psicoterapia Somática em Biossíntese. Private Sessions. |
2000 – up to |
Supervisor for the IIBS – International Institute for Biosynthesis Speaker and organizer of Workshops, Seminars, National and International Congresses. Invited Teacher for Universities in Spain, Israel, Czech Republic, Chile and Brazil. Invited Trainer for the Human Resources Department of several companies: DBM Portugal, Barclays Bank, among others. Psychotherapist for several self-development groups since 1998. Teacher in Porto Business School. |
2006 - up to date | Works at the CPSB – Centro de Psicoterapia Somática em Biossíntese, Av. 5 de Outubro nº 122 5º Esq. 1050-061 Lisboa |
Private Sessions. |
Education and training | |
---|---|
M.A psychology | |
1990-1994 Universidade de Sevilla, Spain Degree in Clinical Psychology. | |
Biosynthesis Psychotherapist | |
1996-1999 Biosynthesis Psychotherapy Training IIBS – International Institute for Biosynthesis | |
Other Trainings: Naturopathy, Homeopathy, Auriculomedicine, Psychodrama, Somatic Coach, Diamond Approach, Family Therapy, Psychosomatics and Epigenetics. |
Personal assets
Mother Tongue: Spanish
Other Languages | Understanding | Speaking | Writing | ||
---|---|---|---|---|---|
Oral Compreh. | Reading | Oral Interaction | Oral Production | ||
Portuguese | C2 | C2 | C2 | C2 | C2 |
English | C2 | C1 | C1 | C1 | C1 |
Levels: A1/2: Basic User - B1/2 Independent User- C1/2: Proficient User
European Common Reference Levels for Languages
Communication Skills: Good communication skills gained through the professional experience as a teacher, International Psychotherapist, and Group Leader in several languages. |
Published Works: Author for several articles in Energy and Character |
Presentations: Author of the book The Art of Loving as Three – Me, You and Us |
Projects: Founder of the CPSB Portugal and Spain |
Conferences: Speaker in many Internaional Congresses |
Seminars: President of the APPC- Portuguese Association for Body Psychotherapy |
Awards: EAP Delegate for the constitution of the Portuguese Federation for Psychotherapy. |
Afilliations: Accreditation Projects for several psychotherapy specialization courses. |
References: EABP affiliate – European Association for Body Psychotherapy |
Contact
E-mail: Dep.formacaocpsb@gmail.com
www: www.schoolbiosynthesis.com

- Biosynthesis Therapist, Supervisor and Trainer.
- Manager of The Israeli Training Program of Biosynthesis.
- S.E.P. (Somatic Experiencing Practitioner) + S.E. Touch Therapy.
- M.A. in Women Studies/ E.M.U.
- Interested in dynamics of attachment and streamings of regulation as to integrate and apply in therapy, trauma healing and teaching.
- Works at a private clinic in Ramat Hasharon, Israel.
- Married and mother of three.

Psychologie, ošetřovatelství, biosyntetická psychoterapeutka, mezinárodní junior lektorka biosyntézy, lektorka a koordinátorka Oddělení psychoterapie pro děti a mládež v CPSB (Centro de Psicoterapia Somatica em Biossintese) pro Španělsko a Portugalsko, specializace psychosomatika a epigenetika, členka Pedagogického výboru pro postgraduální studium somatické psychoterapie.
Profesní kariéra
2012 – dosud
Body psychoterapeutka
Soukromá praxe v Lisabonu, CBPS - Centro de Psicoterapia Somatica em Biossintese
Individuální sezení
2013 – dosud
Lektorka pro IIBS (Mezinárodní institut pro biosyntézu)
Pedagogická koordinátorka programů emočního vzdělávání pro děti a mládež
Skupinová sezení
Soukromý jazykový lektor pro děti a dospívající
Přednášející na workshopech, seminářích, národních a mezinárodních kongresech
2014 – dosud
Hostující lektorka pro instituty biosyntézy ve Španělsku, Izraeli, České republice, Chile a Brazílii
Učitelka a pedagogická koordinátorka postgraduálního kurzu epigenetiky a psychosomatiky
2019 – dosud
Členka pedagogického výboru postgraduálního studia somatické psychoterapie
Vzdělání a výcviky
Ošetřovatelství
2009 – 2014
ESEL – Escola Superior de Enfermagem de Lisboa
Diplom z všeobecného ošetřovatelství
Biosyntetická psychoterapeutka
2010 – 2015
Výcvik v biosyntetické psychoterapii
IIBS – Mezinárodní institut pro biosyntézu
Psychosomatika a epigenetika
2014 – 2016
Psychosomatika a epigenetika pro psychoterapeutický výcvik
CPSB – Centro de Psicoterapia Somática em Biossíntese
Psychologie
2014 – 2019
Universidade Lusíada, Lisabon, Portugalsko
Bakalářské studium psychologie
Jiné výcviky: Fytoterapie, Klinická hypnóza, výcvik Body Wisdom (moudrost těla), Filozofie pro děti, Učitelství a pedagogika.
Publikační činnost
Autorka:
„A Vida num Grão de Psicoterpaia“, Edicões Mahatma 2019, Oeiras, Portugalsko
„Učebnice postgraduálního kurzu psychosomatiky a epigenetiky pro psychoterapii“, září 2016, Lisabon
Překlad a úprava:
„Metáforas em Biossíntese e o seu Verdadeiro Sentido“, mimořádný workshop s Dr. Lianou Zink, leden 2012, Lisabon
„The Polyvagal Theory and the Face-Heart Connection: Neural Mechanisms Mediating Social Behavior and Health“ (Polyvagální teorie a cpojení obličeje a srdce: neuronové mechanismy propojující sociální chování a zdraví), přednáška Dr. Stephena Porgese na 13. mezinárodním kongresu body psychoterapie EABP, září 2012, Cambridge, Velká Británie
Je členkou EAP (Evropská asociace pro psychoterapii) a FEPPSI (Portugalská federace pro psychoterapii).

Tom Warnecke (PgDip, ECP) je terapeut zaměřený na relační somatickou psychoterapii, supervizor, výzkumný pracovník, spisovatel a umělec. Nejprve studoval gestalt terapii a posléze biosyntézu u Davida Boadelly. V Londýně má psychoterapeutickou a supervizní praxi a kromě toho vyučuje na různých psychoterapeutických a supervizních kurzech v Evropě. Vyvinul relačně-somatický přístup k traumatu u osob s hraniční poruchou osobnosti. Je spoluautorem řady knih, autorem mnoha článků a editorem knihy The Psyche in the Modern World – Psychotherapy and Society (Psýché v moderním světě – psychoterapie a společnost, nakl. Karnac, 2015). Jako editor se podílí na tvorbě webu Psychotherapy Excellence, je redaktorem časopisu Body, Dance, Movement in Psychotherapy a členem výkonného výboru Evropské asociace pro psychoterapii (EAP). V minulosti působil jako místopředseda Britské rady pro psychoterapii (UKCP).


Na Míčánce 32
Praha 6, 160 00
Na Míčánce 32
Praha 6, 160 00