
Biosyntéza pro učitele a školní psychology
Vzdělávací program je akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č.j.: MSMT-25816/2018-2-696 a číslo jednací akreditace instituce v systému DVPP: MSMT-30882/2018-1. Workshop může být částečně hrazen také z tzv. šablon/komplexních grantů na vzdělávání učitelů, konkrétně se zaměřením na osobnostně-sociální rozvoj učitelů.
Pracujete s dětmi každý den? Hledáte nové zdroje inspirace ke své práci, ale také v péči o sebe? Považujete za důležité se neustále sebevzdělávat a rozvíjet kreativitu nejen u dětí, ale i u sebe?
Co to je Biosyntéza pro učitele a školní psychology?
Celý vzdělávací cyklus vychází z principů biosyntézy – psychoterapeutické metody, kterou založil a rozvinul David Boadella – původní profesí učitel. Práce s dětmi a jejich traumaty ho inspirovala k definování základního biosyntetického přístupu. Ten vnímá člověka jako celistvé individuum složené ze tří základních stavebních kamenů: těla, mysli a citů. Stejně jako pro pochopení světa kolem nás nemůžeme uvažovat ve škatulkách jednotlivých školních předmětů, tak neporozumíme člověku – a dítěti obzvlášť – pokud ho omezíme pouze na objekt určité rozumové nebo tělesné kapacity a schopností. Jen vnímáním všech tří částí můžeme dostat celistvý obraz žáka a lépe tak pochopit a odhadnout jeho potřeby a možnosti. Ty vlastní nevyjímaje.
Co se naučíte?
- lépe chápat vzájemné provázání a signály tělesných, rozumových a emocionálních reakcí dětí i svých
- lépe odhadnout, co každé dítě ovlivňuje, proniknout do individuálních potřeb a možností žáka
- lépe pracovat s komplexní osobností dítěte
- většímu porozumění jak pro děti, tak pro své vlastní reakce a pocity
- lépe zvládat stres a předejít syndromu vyhoření
- odhalíte zdroje své vnitřní autority při práci s dětmi
Obsah vzdělávacího programu
Celý vzdělávací program je rozdělen do 4 setkání (každé je 2 dny), tedy celkem 64 hodin, během kterých se budeme věnovat těmto tématům:
- Tělo - mysl - pocity ve škole - co mohou nabídnout základní biosyntetické koncepty pro práci s dětmi a dospívajícími ve škole.
- Grounding a containment při práci s osobností a energií dítěte.
- Energie a pulzace - cyklus nabíjení a vybíjení; možnosti ve škole - jak si zdravě odpočinout, osvěžit se, zbavit se únavy. Tělová cvičení, téma dis-balance energie - ADHD, aj.
- Síla, vztek a agrese - jak se nebát vlastní síly, nezadržovat vztek, ale také neexplodovat a neubližovat; mezi sebeinvazí a potlačením.
- Zdravě cítit - jak rozvíjet vztah k prožívání aneb jak dobře cítit emoce a nepotlačovat je.
- Esence a zdroje v nás - jak vnímat pozitivní kvality a bytostnou podstatu při práci s dětmi, téma vnitřní autority a vnitřního učitele.
- Zrcadlení a kontakt - práce s kontaktem a jeho uvědomováním, zdravé a nezdravé zrcadlení.
- Tvořivost, zvědavost a hravost jako kvality učitele a zdravé principy kontaktu.
- Akutní, stresové a krizové situace ve škole a jak je zvládat.
- Sebeuvědomění, sebepodpora a sebepéče učitele/psychologa - jak dobře vnímat, sytit a podporovat sám sebe, jak dobře hořet a nevyhořet.
- Meditace a práce s přesahovými tématy ve škole - hodnoty, smysl života, zrození a smrt, víra, posvátné a neviditelné; jak zacházet s těmito obvykle opomíjenými až tabuizovanými tématy ve škole.
Termín: 27. - 28. 5. 2021, 15. - 16. 6. 2021, 1. - 2. 7. 2021, poslední termín bude zveřejněn
Lektoři

Martin Hofman


Duben 2021

Setkání s biosyntézou
již naplněn
Veronika Sailerová

Květen 2021

Párová terapie - práce se zdravou vazbou a zdravou sexualitou – část II.
Couple Therapy - working with healthy bond and healthy sexuality – 2nd part
English info available, click here.


Kazuistická supervize
Alena Večeřová Procházková

Zdravá sebepodpora a sebepéče pro učitele v časech výzvy


Význam rituálu v práci s klienty v současné době


Life fields
13. - 14. 9. 2021
15. - 16. 11. 2021
poslední čtyři termíny budou zveřejněny
Martin Hofman

Práce s krizí v kontextu biosyntetické psychoterapie
28. - 30.6. 2021
30. 11. 2021
Úterý: 9,00-17,00
Středa: 9-14,30
Petra Třešňáková

Biosyntéza pro učitele a školní psychology
15. - 16. 6. 2021
1. - 2. 7. 2021
poslední termín bude zveřejněn

Mentoring
Veronika Sailerová
Červen 2021

Meditativní tanec Buto
Martin Hofman
Krizová intervence pro praxi
9.9. - 11. 9. 2021
20.11. 2021
pátek: 9-17
sobota: 9-14:30
jednodenní navazující setkání: červen
sobota: 9-17
Marta Beníčková

Biosyntéza pro práci s dětmi
další termíny budou zveřejněny
třetí den 9 - 14:15
pokaždé polední pauza
Tati Neves
Srpen 2021

Psychoterapeutické minimum (začátek srpen 2021)
2. - 3. 10. 2021
další termíny budou zveřejněny
Ondřej Matějka
Zuzana Čepelíková
Miloš Mauer
Daniela Vodáčková

Biosyntéza pro pomáhající osoby a profese
7. - 9. 9. 2021
Svatava Drlíčková
Září 2021

Biosyntetická přípravka
8. - 9. 10. 2021
12. - 13. 11. 2021
sobota 9-17 hod.
Markéta Charvátová

Kazuistická supervize
Yvonna Lucká
Alena Večeřová Procházková
Říjen 2021

Psychosomatika v biosyntéze III. - Esence, životní pole, zdroje a emoční imunita
3. den: 9-14:15
Veronika Sailerová

Meditativní tanec Buto
Martin Hofman

Setkání s biosyntézou
Veronika Sailerová
Listopad 2021

Důvěra ve změnu - Trauma v kontextu biosyntézy
4 den: 9 - 14:15
Yvonna Lucká
Prosinec 2021

Kazuistická supervize
Yvonna Lucká
Alena Večeřová Procházková
Leden 2022

Psychoterapeutické minimum (začátek leden 2022)
další termíny budou zveřejněny
Ondřej Matějka
Zuzana Čepelíková
Miloš Mauer
Daniela Vodáčková
Probíhající workshopy

Psychoterapeutické minimum (začátek srpen 2020) Již běží, není možné se přihlásit
24. - 25. 10. 2020
29. - 31. 1. 2021
24. - 25. 4. 2021
17. - 19. 9. 2021
15.- 16. 10. 2021
17. 10. 2021
Ondřej Matějka
Zuzana Čepelíková
Miloš Mauer
Daniela Vodáčková