Biosyntéza pro učitele a školní psychology

Inspirace (nejen) pro pedagogy

Přihlásit na kurz

Vzdělávací program je akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č.j.: MSMT-25816/2018-2-696 a číslo jednací akreditace instituce v systému DVPP: MSMT-30882/2018-1.

Pracujete s dětmi každý den? Hledáte nové zdroje inspirace ke své práci, ale také v péči o sebe? Považujete za důležité se neustále sebevzdělávat a rozvíjet kreativitu nejen u dětí, ale i u sebe?

Co to je Biosyntéza pro učitele a školní psychology?

Celý vzdělávací cyklus vychází z principů biosyntézy – psychoterapeutické metody, kterou založil a rozvinul David Boadella – původní profesí učitel. Práce s dětmi a jejich traumaty ho inspirovala k definování základního biosyntetického přístupu. Ten vnímá člověka jako celistvé individuum složené ze tří základních stavebních kamenů: těla, mysli a citů. Stejně jako pro pochopení světa kolem nás nemůžeme uvažovat ve škatulkách jednotlivých školních předmětů, tak neporozumíme člověku – a dítěti obzvlášť – pokud ho omezíme pouze na objekt určité rozumové nebo tělesné kapacity a schopností. Jen vnímáním všech tří částí můžeme dostat celistvý obraz žáka a lépe tak pochopit a odhadnout jeho potřeby a možnosti. Ty vlastní nevyjímaje.

Co se naučíte?

  • lépe chápat vzájemné provázání a signály tělesných, rozumových a emocionálních reakcí dětí i svých
  • lépe odhadnout, co každé dítě ovlivňuje, proniknout do individuálních potřeb a možností žáka
  • lépe pracovat s komplexní osobností dítěte
  • většímu porozumění jak pro děti, tak pro své vlastní reakce a pocity
  • lépe zvládat stres a předejít syndromu vyhoření
  • odhalíte zdroje své vnitřní autority při práci s dětmi

Obsah vzdělávacího programu

Celý vzdělávací program je rozdělen do 4 setkání (každé je 2 dny), tedy celkem 64 hodin, během kterých se budeme věnovat těmto tématům:

  1. Tělo - mysl - pocity ve škole - co mohou nabídnout základní biosyntetické koncepty pro práci s dětmi a dospívajícími ve škole.
  2. Grounding a containment při práci s osobností a energií dítěte.
  3. Energie a pulzace - cyklus nabíjení a vybíjení; možnosti ve škole - jak si zdravě odpočinout, osvěžit se, zbavit se únavy. Tělová cvičení, téma dis-balance energie - ADHD, aj.
  4. Síla, vztek a agrese - jak se nebát vlastní síly, nezadržovat vztek, ale také neexplodovat a neubližovat; mezi sebeinvazí a potlačením.
  5. Zdravě cítit - jak rozvíjet vztah k prožívání aneb jak dobře cítit emoce a nepotlačovat je.
  6. Esence a zdroje v nás - jak vnímat pozitivní kvality a bytostnou podstatu při práci s dětmi, téma vnitřní autority a vnitřního učitele.
  7. Zrcadlení a kontakt - práce s kontaktem a jeho uvědomováním, zdravé a nezdravé zrcadlení.
  8. Tvořivost, zvědavost a hravost jako kvality učitele a zdravé principy kontaktu.
  9. Akutní, stresové a krizové situace ve škole a jak je zvládat.
  10. Sebeuvědomění, sebepodpora a sebepéče učitele/psychologa - jak dobře vnímat, sytit a podporovat sám sebe, jak dobře hořet a nevyhořet.
  11. Meditace a práce s přesahovými tématy ve škole - hodnoty, smysl života, zrození a smrt, víra, posvátné a neviditelné; jak zacházet s těmito obvykle opomíjenými až tabuizovanými tématy ve škole.

Lektoři:

Martin Hofman
Martin Hofman

Michaela Lipková
Michaela Lipková

Kdy a kde:

Kdy:

  1. setkání 10. - 11. 10. 2019, 9-17 hod.
  2. setkání 05. - 06. 12. 2019, 9-17 hod.
  3. setkání 23. - 24. 01. 2020, 9-17 hod.
  4. setkání 27. - 28. 02. 2020, 9-17 hod.

Kde: Eliášova 21, Praha 6
Cena: 12 000 kč

Vzdělávací program je koncipován jako celek na sebe navazujících částí, proto není možné se zúčastnit pouze některých setkání anebo je absolvovat s jinou skupinou v jiném termínu. Za zmeškané setkání se peníze nevrací.

» Leták (Neváhejte šířit, děkujeme.)